• Noordwijk - ASWH​​​ zaterdag 23 februari 2019

• Zaterdag speelt Noordwijk de thuiswedstrijd tegen Altijd Sterker Worden Hendrik Ido Ambacht, kort gezegd ASWH. Over het algemeen een lastige tegenstander voor onze mannen.

Na de twee nederlagen van Noordwijk in de laatste drie wedstrijden, mag er tegen ASWH geen puntverlies geleden worden, als we de voorsprong op de achtervolgers willen behouden. ASWH behoort niet tot die achtervolgers, de ploeg neemt een elfde positie in op de ranglijst. Dat kan wellicht enigszins tegenvallend zijn, maar dat neemt niet weg dat Noordwijk het altijd lastig heeft tegen ASWH. Op de een of andere manier voetbalt ASWH tegen Noordwijk altijd goed.

VVSB aanwinst voor volgend seizoen, verdediger Peter Verhoeve van ASWH geeft aan: “Zaterdag volgt eerst dus nog Noordwijk, nadat ASWH al in de afgelopen twee weken tegen Hoek en SteDoCo speelde. En na Noordwijk krijgen we Quick Boys. Vier clubs uit de top 5 in de laatste vier weken. Maar voor ons is dat altijd lekker voetballen tegen dat soort clubs. Thuis speelden we ook met 3-3 gelijk tegen Noordwijk. Topduels geven wat extra’s.”

De uitslagen geven hem gelijk: tegen Hoek wist ASWH een 0-2 achterstand om te buigen in 2-2 en tegen SteDoCo werd met 1-0 gewonnen. Eerder dit seizoen werd al een 1-1 gelijkspel behaald tegen Quick Boys.

ASWH kennen we natuurlijk vooral nog van het seizoen 2015-2016. Noordwijk mocht in de competitie twee keer winnen (2-0 thuis en 1-0 uit), maar in de wedstrijden om promotie naar de Topklasse trok Noordwijk aan het kortste eind: 2-2- thuis en 1-3 verlies na verlenging uit. Hierdoor promoveerde ASWH naar de Derde Divisie terwijl Noordwijk in de Hoofdklasse achterbleef.

In die Derde Divisie draaide ASWH de twee seizoenen daarna moeiteloos mee. Dit jaar verloopt wisselvallig, waarbij het opvalt dat tegen de mindere ploegen (met alle respect) tegenvallende uitslagen te noteren zijn, terwijl juist tegen de betere ploegen regelmatig een goed resultaat werd neergezet. Peter Verhoeve ziet het dus goed. Noordwijk is gewaarschuwd en zal de zaken beter voor elkaar moeten hebben als afgelopen zaterdag, anders kan het wel weer eens gaan tegenvallen.

Leo Kruithof