• Jong Sparta - Noordwijk ​​zaterdag 23 november 2019​ 15.30 uur

• Zaterdag reist Noordwijk naar de wijk Spangen in Rotterdam om het daar op het Kasteel op te nemen tegen Jong Sparta. Jong Sparta speelt voor het vierde jaar in de Tweede Divisie en eindigde de voorgaande jaren steeds in de middenmoot. Ook nu is dat de positie die het team inneemt, met een punt minder als Noordwijk.

Noordwijk en Jong Sparta speelden nog nooit tegen elkaar. Uiteraard herinneren we ons de KNVB bekerwedstrijd tegen Sparta 1 van ruim een jaar geleden. Zaterdag treft Noordwijk een team van Sparta met jonge spelers die technisch vaardig zijn en snel kunnen voetballen. Er zal Sparta alles aan gelegen zijn om tegen Noordwijk een goed resultaat neer te zetten. De sympathieke trainer Jeroen Rijsdijk kent Noordwijk door en door (trainer van Excelsior M. geweest en goede vriend van Dogan Corneille) en zal zijn spelers ongetwijfeld goed weten te instrueren. Of dat in de praktijk zal leiden tot  drie punten weten we zaterdag aan het eind van de middag. Uiteraard hopen wij dat Noordwijk de goede lijn van de laatste weken weet door te zetten en de winst mee neemt naar Noordwijk.

Enkele (voormalige) vv Noordwijk leden hebben ‘iets’ met Sparta, al is dat ‘iets’ heel wisselend: Noordwijk jeugdtrainer Bram Marbus speelde lang geleden drie seizoenen op het Kasteel, won er zelfs een prijs (zie rubriek ‘kasteelkanjers’ op de website van Sparta). De Sparta historie van Denzel James kennen we en ligt nog vers in ons geheugen. Een derde Noordwijker bij Sparta is Youssef El Kachati. Hij tekende er in 2018 een profcontract, speelde in Jong Sparta, maar is dit seizoen nog niet veel in actie geweest. Jong Spartaan Ayoub Boukhari heeft ook een vv Noordwijk verleden: in het seizoen 2016-2017 speelde hij enige tijd bij ons, stal de show in enkele oefenwedstrijden, maar was ook weer snel vertrokken. Nu is hij regelmatig uitblinker in het team van Jong Sparta.

Leo Kruithof