• Noordwijk verslaat regiogenoot Rijnsburgse Boys met 2-0

• Noordwijk heeft de tweede Bollenstreek derby met een driepunter afgesloten. De eindstand van 2-0 werd al voor rust op het scorebord aangetekend door een doelpunt van Thomas Reynaers en captain Emiel Wendt. Bij het laatste doelpunt kwam de keeper van Rijnsburgse Boys, Michael Bekkers, in botsing met de Noordwijkspits. De goalie werd per brancard van het veld gereden en voor behandeling naar het ziekenhuis vervoerd.

Rijnsburgse Boys kreeg een aantal kansen om aansluiting te vinden, maar de Noordwijkse verdediging kon goed standhouden. En de rood-witten konden zelfs de wedstrijd definitief in het slot gooien, maar ook deze kansen werden niet benut. Noordwijk klimt daarmee een plekje op de ranglijst en is Rijnsburg tot op een punt genaderd. Omdat de bovenste ploegen (op VV Katwijk na) punten lieten liggen, schuift de ranglijst steeds verder uit elkaar. Een wedstrijd winnen of verliezen kan daarmee leiden een grote verschuiving op de ranglijst. Spannend genoeg dus. Na 9 speelronden staan de Noortukkers op plek 8 met 14 punten. Drie punten van de nummer 2 en drie punten van de nummer 13.

Man van de Wedstrijd werd Raïes Roshanali. Ook in deze wedstrijd was duidelijk te zien over welk talent onze middenvelder beschikt. De assist voor de goal van Thomas Reynaers was voor hem.

De volgende wedstrijd op 30 oktober 2021 is wederom een derby. Noordwijk zal op de Krom om 15.30 uur aftrappen tegen VV Katwijk.

vv Noordwijk - Rijnsburgse Boys 2-0 (2-0)

• Thomas Reynaers 1-0
    • Emiel Wendt 2-0

De samenvatting van de wedstrijd vv Noordwijk - Rijnsburgse Boys

Interview na de wedstrijd met Kees Zethof

De 1-0 door Thomas Reynaers

Volg ons ook op het YouTube vv Noordwijk kanaal.

Foto's: Pro Shots / Toon Dompeling