Walking Football

Je bent zo jong als je jezelf voelt en je bent nooit te oud om te leren.
    Dat zijn de basisprincipes van het Walking Football, een nieuwe voetbalvorm voor 60-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbalvorm waarbij in wandeltempo op een kwart veld gespeeld wordt. Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

Ook bij vv Noordwijk Walking Football

Vrijdagochtend 21 september 2018 is er een start gemaakt met Old Stars Walking Football bij vv Noordwijk. Ongeveer een tiental oud voetballers en niet voetballers (heren en dame) bonden, na een kennismaking en instructies, o.l.v. een trainer van het Ouderenfonds de kicksen onder om zelf te ervaren hoe het is om Walking Football te spelen. Het feit dat er niet gerend mag worden is misschien nog wel de moeilijkste spelregel.

Ondanks eerst wat onwennigheid bleek al snel dat er kwaliteit aanwezig is om met elkaar een leuk potje voetbal te spelen. Waarbij gezegd moet worden, dat het daarbij niet in de eerste plaats gaat om kwaliteit, maar vooral om het met elkaar bewegen en plezier hebben.

Na enkele weken van kennismaken met deze vorm van voetbal onder leiding van een trainer van het Ouderenfonds is het volgende afgesproken:

Iedere woensdagochtend vanaf half 10 tot ongeveer 11 uur bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan het WalkingFootball. Zoveel mogelijk spelen we ook in de vakanties door.

Inmiddels is er een groep van ongeveer 15 deelnemers (mannen en vrouw) die regelmatig deelnemen, mensen die nooit gevoetbald hebben en oud (top)voetballers. Niet iedere woensdag is iedereen aanwezig, vanwege vakantie of lichamelijk ongemak. Gemiddeld zijn er op een ochtend 10 voetballers, terwijl geblesseerden soms alleen voor de koffie en het praatje komen.

Om belangstellenden (60 plus, maar achter in de 50 mag ook) te laten ervaren hoe het is kan iedereen, zonder verdere verplichtingen, komen kennismaken.

Inloop vanaf half 10 (koffie/thee), daarna warming-up en een potje voetballen.

Sportkleding is aan te bevelen evenals (kunstgras)schoenen of gymschoenen.

Als de kennismaking bevalt en als iemand wil blijven deelnemen, dan is het de bedoeling lid te worden van vv Noordwijk. De Algemene Ledenvergadering heeft de contributie hiervoor vastgesteld op € 125. Korting op dit bedrag is mogelijk door het verrichten van vrijwilligerswerk bij de vereniging. Voor het contributiebedrag kan er elke week gesport worden, na afloop gedoucht, is er koffie/thee/water en met de uitgereikte ledenpas kunnen de competitiewedstrijden thuis van  Noordwijk 1 bezocht worden.

Informatie via evenementen@vvnoordwijk.nl

Leo Kruithof 06-45891281

OldStars is er voor iedereen die wil blijven bewegen. Wij zijn er van overtuigd dat er altijd een beweegvorm is die bij u past. Beginners en sporters ontmoeten elkaar bij OldStars en beleven meer gouden momenten.

Want blijven bewegen doe je samen. Informatie: www.Oldstars.nl