• Superliga

Leeftijden
    Lid worden bij vv Noordwijk kan al vanaf 4 jaar. De kleinste kinderen starten dan in de Superliga. Bij 6- en 7-jarigen wordt eerst bekeken waar het kind het beste past. Dat kan de Superliga zijn, maar mogelijk ook al direct in de JO9-categorie als het kind verder is in zijn/ haar ontwikkeling. In deze JO9-categorie, over het algemeen 7- en 8-jarigen, worden al echte KNVB thuis- en uitwedstrijden in competitieverband gespeeld.

Inschrijving
    Elk jaar melden zich weer nieuwe voetbaltalenten aan in de leeftijd van 4-8 jaar. Uiteraard kunnen kinderen zich tijdens het seizoen nog steeds opgeven door het invullen van het inschrijfformulier. Een papieren exemplaar is af te halen op het wedstrijdsecretariaat op de club.

Proeftraining
    Kom gerust eens naar een woensdagtraining voor een eerste kennismaking met voetbal bij onze club. Wij staan klaar voor u en uw kind! Aanmelden kan ook via het aanmeldformulier.

Tijden en locatie
    Woensdagmiddag wordt door de Superliga getraind van 16.15 tot 17.15 uur.
    Op zaterdagochtend zijn er Superliga-wedstrijdjes, van 9.00 tot 10.00 uur. We hebben dan twee wedstrijdjes van ca. 20 min., een penalty en een limonadepauze achter de rug. Op tijd aanwezig zijn is heel belangrijk! Het is lastig om de kinderen nog in te passen als we al bezig zijn!

Voor beide trainingen geldt dat de kleedkamers gesloten zijn. En dat iedereen aanwezig is 15 minuten voor aanvang van de training/wedstrijd.

Winterperiode
    In het winterseizoen (van 1 november tot 1 maart) spelen we op zaterdagochtend in de aangrenzende sporthal. Bij goed weer blijven de woensdagmiddagtrainingen buiten. Voor de training in die periode dus altijd gym- en voetbalschoenen meenemen!

Kleding
    Een groot deel van de kleding wordt beschikbaar gesteld door de club. Uw kind krijgt voor het hele seizoen een trainingspak in bruikleen. Deze wordt verstrekt door de kledingcommissie van de vereniging. U kunt het trainingspak mee naar huis nemen gedurende de Superliga periode van uw kind. Bij een overgaan naar de JO9-categorie dient het Superliga trainingspak te worden ingeleverd bij de Kledingcommissie. De wedstrijdkleding voor de zaterdag blijft op de club en wordt daar ook gewassen.
    De trainingspakken kunnen worden opgehaald bij de Kledingcommissie. Hou op de site in de gaten wanneer zij aanwezig zijn of maak een afspraak (zie pagina Kledingplan).

Teamindeling
    De kinderen spelen ca. 6 weken in hetzelfde team, daarna wisselen de ploegen weer. We hebben o.a. wekelijks Barcelona, PSV, Inter Milan, Celtic en Manchester United als gast op de Duinwetering. In de zaal worden de kinderen in kleinere groepen verdeeld. Deze indeling volgt te zijner tijd.

• Trainers Cees Duindam en Ton van der Niet vertellen over de Superliga. Vanaf 4 jaar kunnen onze toekomstige kampioenen zich aanmelden. Mail naar proeftraining@vvnoordwijk.nl