• TOTO KNVB bekerwedstrijd FC Twente - vv Noordwijk

• Volgende week dinsdag 30 oktober staat de bekerwedstrijd FC Twente – vv Noordwijk op het programma. De prachtige resultaten van ons 1e elftal in de beker krijgen een vervolg met deze wedstrijd in de Grolsch Veste. Hopelijk is Noordwijk in staat om FC Twente goed partij te bieden.

Op dit moment (maandag 22 oktober) zijn er in Enschede ruim 11.000 kaarten verkocht. Een fantastische ervaring voor onze jongens om voor zoveel publiek te spelen. Vanuit Noordwijk zullen naar schatting ruim 200 supporters naar Enschede afreizen. Het bestuur gaat er van uit dat eenieder die naar Enschede gaat vv Noordwijk op een goede manier vertegenwoordigt, zodat na afloop van het gebeuren de naam Noordwijk in Twente als positief ervaren wordt.

Via de supportersvereniging kan men zich aanmelden, vanuit de jeugd wordt er een busreis georganiseerd, Stijn Reinders heeft een bus vol en de Business Club reist met een aantal mensen af. Toegangskaarten voor bovenstaande mogelijkheden worden verstrekt via de organisatie. Mensen die op eigen gelegenheid willen afreizen kunnen aanstaande zaterdag nog kaarten voor het uitvak (€ 5) kopen in het wedstrijdsecretariaat van vv Noordwijk.

Op dinsdag 30 oktober is voor het vertrek de kantine vanaf 15.00 uur geopend. Hierdoor kunnen mensen binnen verzamelen en kan het vertrek per bus netjes geregeld worden. Er zal in de kantine geen sterke drank verkocht worden op deze middag.

Een aparte ervaring bij zo’n wedstrijd (helaas!) zijn de eisen die gesteld worden door de KNVB en door een Betaald Voetbal Organisatie (bvo) in dit geval FC Twente. ‘Gewoon’ naar een voetbalwedstrijd gaan en daarvan genieten zonder verdere toestanden en regels is helaas anno 2018 niet mogelijk. Al diverse keren is er op bestuursniveau overleg geweest over met name de regels die gelden op het gebied van veiligheid.

Van FC Twente ontvingen we onderstaande huisregels. Belangrijk is dat iedereen die afreist naar Enschede kennisneemt van deze regels en er rekening mee houdt.